Wysłany: 3 Maj 2011, 11:16 Briggs&Stratton przygasa w momencie poruszania kosiarką
Witam serdecznie,
mam problem z silnikiem B&S Sprint 40. Silnik startuje bez problemu i chodzi w miarę płynnie, kiedy kosiarka stoi w miejscu. Natomiast w momencie poruszenia kosiarki np. do przodu i do tyłu traci obroty (przygasa). Po tym zadławieniu wylatuje trochę siwego dymu z tłumika i wchodzi spowrotem na obroty. Sytuacja powtarza się przy każdym poruszeniu kosiarką.
Nie znam się na silnikach i nie wiem czy jest to coś poważnego i szukać już nowego sprzętu czy raczej może jest to błahostka i można to naprawić samemu. Jeśli ktoś miał podobne objawy lub wie, co może być przyczyną to będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Parę pytań:
jaki jest poziom oleju, kiedy go ostatnio wymieniałeś
jaki jest stan filtra - powinien być czysty,
czy ruszając zaczynasz kosić trawę czy jedziesz już po skoszonej,
_________________ Jestem od tego aby pomagać, to moje hobby na tym ziemskim padole
Zasadniczo olej wymieniam raz w sezonie. Tyle że nie zawsze robię to na początku sezonu (po zimie). Tym razem też nie zrobiłem tego od razu. Sezon to jakieś do 10 koszeń po ok. 1,5h. Kosiarka będzie już miała jakieś 8 lat i nie przechodziła do tej pory żadnego większego remontu.
Pierwsze co pomyśląłem to faktycznie że filtr powietrza jest zapchany ale po umyciu bez zmian.
Obroty spadają bez obciążenia noża, na skoszonej trawie. Ewidentnie ruch kosiarką powoduje spadek obrotów, zadławienie.
Nie ma żadnych wycieków oleju i kosiarka nie była przechylana na boki. Przeczyściłem świecę ale też bez zmian.
Obie sprężynki są na miejscu. Próbowałem na nich podnieść obroty i udaje się to bez problemu tylko dławienie nadal występuje.
Witam, kolego wymontuj zbiornik paliwa i gaznik.Pod gażnikem zanjduje się kpl. membran, wymień je na nowe.Rzuć również okiem na kolektor ssący (taka siwa rurka połączona z gażnikem ,która przechodzi pod modułem) czy nie jest pęknięta.