Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 

Partnerzy: Budownictwo | Blog o pompach | Blog o pompach zatapialnych | centrumpomp.pl | e-artykuly.com |

Poprzedni temat :: Następny temat
Silniki Kohler XT-6,75 OHV SC w kosiarkach Viking
Autor Wiadomość
marcellomenello 

Imię: Marcin
Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 3
Wysłany: 26 Luty 2013, 14:14   Silniki Kohler XT-6,75 OHV SC w kosiarkach Viking

Witam,

Powiem szczerze - z kosiarek jestem zielony jak szczypior, ale intuicja podpowiada mi żeby kupić sprzęt markowy. Posiadam w domu wykaszarkę i piłę łańcuchową Stihla - działają bez zarzutu więc wybór padł na Vikinga. Budżet to około 2 tys. Do skoszenia ok 1000m2. Musi być kosz i napęd. Po przejrzeniu oferty Vikinga na oku mam:
1) MB 253 T silnik: Kohler XT-6,75 OHV SC (P=2,2kW) szer. koszenia 51 cm
2) MB 448 T B&S Serie 575 EX RS (2,3kW)szer. koszenia 46 cm
3) MB 545 T B&S Serie 675 RS szer. koszenia 43 cm

Pytania:
1) Silniki Kohlera występuja jako nowość w ofercie vikinga. Generalnie mało w Polsce znane. CZy ktoś miał z nimi do czynienia?Czy warto zaryzykować? Cena kosiarki z tym silnikiem bardzo zachęcająca
2) czym różni się kosiarka serii 2, 4 i 5 poza oczywiście silnikami?
3) Jak bardzo ważny jest stosunek mocy silnika do średnicy noża? Zastanawia mnie fakt że w 448 jest mniejszy silnik a większy nóż względem 545
4) którą kosiarkę wybrać???

Za pomoc będę wdzięczny!!!
 
markab.com.pl 

Imię: Marcin
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Rumia
Wysłany: 26 Luty 2013, 15:09   

Na tak dużą działkę kosiarka powinna mieć 48-51 cm szerokości roboczej. Z tych trzech polecam 448T.
253 T: bardzo dobry silnik, niestety kosz płócienny, korpus metalowy.
448T: doskonała kosiarka, trochę mniejsza szerokość koszenia, ale lepsze zbieranie.
543T: rewelacja, tylko trochę mała jak na 1000 m2.

Seria 2 to najuboższa seria Vikinga. Stalowe korpusy i płócienne kosze